Hoe het begon

Het verhaal achter DANC.

Soms ontstaat er iets moois uit de moeilijkste momenten. Dat is precies wat er gebeurde bij ons.

In februari 2022 kreeg Nienke, toen 38, een diagnose die haar wereld op zijn kop zette: uitgezaaide galwegkanker. De prognose was somber, met misschien nog een jaar te leven als de chemotherapie zou aanslaan.

Temidden van de emotionele storm die volgde, vroeg Charlotte, een goede vriendin, aan Nienke wat er nog op haar wensenlijstje stond. Nienke’s antwoord was verrassend eenvoudig. Ze vertelde over een periode van 15 jaar geleden, toen ze had geholpen bij het organiseren van een kunstveiling voor kansarme kinderen in India. Die ervaring had haar zoveel voldoening gegeven.

Charlotte’s creatieve brein ging op volle toeren draaien. Samen met Dirk en Arno, de partners van Nienke en Charlotte, werd een klein idee al snel een groots plan. Wat begon als een gedachte aan een bingo of karaokeavond, groeide uit tot een spectaculair benefiet voor De Kanjerketting.

Het resultaat? Een onvergetelijke avond met een diner in Schouwburg De Maagd, swingende jazzmuziek, en een knalfeest in Feestzaal Den Enghel. Maar het mooiste van alles: er werd maar liefst €42.222,00 op voor De Kanjerketting!

Deze ervaring liet ons zien hoeveel voldoening het geeft om iets betekenisvols te doen voor anderen. En het verhaal eindigt hier niet. Dankzij experimentele medicatie krijgt Nienke kostbare tijd erbij. We besloten onze energie en passie te bundelen in een stichting. Op Nienke’s 40ste verjaardag was het officieel: de stichtingsakte werd ondertekend!

Zo werd DANC geboren. We nodigen je uit om deel uit te maken van ons verhaal. Samen kunnen we meer bereiken dan we ooit hadden durven dromen.

Welkom bij DANC. Laten we samen iets moois creëren!

Nagenieten kan via de aftermovie van onze benefietavond gemaakt door Versvoer, deze vind je hier

Even voorstellen

Hey, wij zijn DANC!

Leuk dat je even komt kijken! Wij zijn Dirk, Arno, Nienke en Charlotte – ja, onze voorletters vormen inderdaad het woord DANC. Toevallig? We denken van niet! 😉

Even een kijkje in onze DANC-keuken: Wij wonen allemaal in Bergen op Zoom. Nienke is onze voorzitter en is van het rustig nadenken, Dirk haar man, is het manusje van alles en meer het type, niet lullen maar poetsen. Arno is de penningmeester, hij overdenkt alles graag en zijn vrouw Charlotte is de secretaris, zij springt graag in het diepe en kijkt wel waar ze uitkomt.

Je snapt het al, we zijn behoorlijk verschillend! Dat zorgt soms voor flinke discussies (lees: vuurwerk), maar uiteindelijk komen we altijd met topideeën op de proppen.

Als bestuur houden we elkaar scherp. Geen saaie vergaderingen hier – bij ons vliegen de ideeën je om de oren!

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Schiet ons aan, we bijten niet;)